Assurantiekantoor Groot te Voorschoten - Dienstenwijzer

Ons kantoor

Assurantiekantoor Groot is een onafhankelijk en veelzijdig kantoor. Wij zijn gespecialiseerd in de advisering en het beheer van hypotheken, financieringen en verzekeringen. U bent verzekerd van het beste advies.

Alles onder één dak

Veel mensen sluiten in de loop van hun leven bij allerlei verschillende intermediairs allerlei verschillende polissen af. Als u echter een wirwar van papieren, dubbele of zelfs geheel overbodige dekkingen wilt voorkomen, is het voor u aantrekkelijk om al uw beslommeringen op hypotheek- en verzekeringsgebied bij Assurantiekantoor Groot onder te brengen. Onze adviseurs nemen graag uw bestaande ‘papierwinkel’ door om te bepalen wat gehandhaafd kan blijven en wat voor verbetering vatbaar is. Zo heeft u voortaan alles onder één dak; een stuk overzichtelijker. En in de meeste gevallen nog veel voordeliger ook.

Integriteit en helderheid staan voor ons voorop. Wij nemen een volledig onafhankelijke positie in en luisteren vooral naar u.

Informatie over ons kantoor

Op deze pagina’s treft u de informatie aan over de dienstverlening van ons kantoor. Deze informatie is in overeenstemming met de eisen die de Wet op het financieel toezicht (Wft) aan ons stelt. Assurantiekantoor Groot is in het kader van deze wet verplicht deze dienstenwijzer mee te sturen. Wij vragen u deze dienstenwijzer bij uw verzekeringspapieren te bewaren, zodat u altijd in het bezit bent van onze gegevens. Mocht u behoefte hebben aan de uitgebreide versie van deze dienstenwijzer, dan zullen wij deze graag op uw verzoek kosteloos naar u versturen.

Kantoorgegevens

Statutaire naam: S.F. Groot h/o Assurantiekantoor Groot
Handelsnaam: Assurantiekantoor Groot
Adres: Leidseweg 33
2252 LA Voorschoten
Postbus 143
2250 AC Voorschoten
Telefoon: 071-5613546
E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Website: www.assurantiekantoorgroot.nl

Registratie AFM

Ons kantoor is geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten onder registratienummer: 12020570

Registratie KVK

Ons kantoor is geregistreerd bij de Handelsregister onder inschrijvingsnummer: 28098019

Bereikbaarheid tijdens kantooruren

Ons kantoor is open van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur en is op deze uren ook telefonisch bereikbaar.

Bereikbaarheid buiten kantooruren

Buiten kantooruren kunt u uw boodschap inspreken op ons antwoordapparaat. U wordt dan zo snel mogelijk teruggebeld.

Aard van de dienstverlening

Na inschrijving bij de Autoriteit Financiële Markten hebben wij de bevoegdheid om in de volgende financiële producten te bemiddelen:

  • Schadeverzekeringen
  • Levensverzekeringen
  • Hypothecair krediet
  • Consumptief krediet
  • Elektronisch geld
  • Spaarrekeningen
  • Betaalrekeningen

Klachten

Wij doen ons best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Indien u ergens ontevreden over bent, vragen wij u om contact met ons op te nemen. Wij zullen dan ons uiterste best doen om alsnog aan uw wensen te voldoen. Mocht u echter menen dat wij onvoldoende aandacht besteden aan uw klacht, dan kunt u zich wenden tot een van de volgende geschillencommissies:

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Telefoon 0900-3558848
Op de site van het klachteninstituut www.kifid.nl vindt u meer informatie over de procedure voor het indienen van een klacht. Ook kunt u hier een formulier downloaden waarmee u uw klacht kunt indienen.
Ons aansluitnummer bij de Kifid is: 300.014145.

Mocht u klacht hebben over een gegeven advies door een erkend hypotheekadviseur dan kunt u schriftelijk een klacht sturen naar:

Geschillencommissie SEH
Antwoordnummer 11126
1000 PD Amsterdam
Op de site van de erkend hypotheek adviseur www.erkendhypotheekadviseur.nl vindt u meer informatie over het indienen van een klacht. Ook kunt u hier een formulier downloaden waarmee u uw klacht kunt indienen.

Financieel belang

Geen enkele aanbieder heeft een zeggenschaps- en/of kapitaalbelang in ons bedrijf.

Adviesvrij

Ons kantoor is volledig vrij in de keuze van producten van financiële instellingen die wij adviseren. Wij hebben dus geen contractuele verplichting om de producten van een specifieke verzekeraar, hypotheekverstrekker of bank te adviseren. 

Selectie van financiële instellingen

Op basis van een groot aantal factoren, zoals de hoogte van de premie en de kwaliteit van de voorwaarden, selecteren wij uit het grote aanbod van financiële instellingen een aantal verzekeringsmaatschappijen, hypotheekverstrekkers en banken. De producten van de financiële instellingen die wij selecteren, nemen wij vervolgens mee in de adviezen die wij aan u geven.

Wijze van beloning

De kosten van onze werkzaamheden worden gefinancierd door de verzekeraar, hypotheekverstrekker of bank die u het gekozen financieel product verschaft. Indien wij werkzaamheden voor u verrichten die wij direct bij u in rekening moeten brengen, informeren wij u hierover altijd vooraf. Er worden dus nooit kosten in rekening gebracht zonder dat u vooraf akkoord bent gegaan.

Onze verwachtingen van u

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn bij het samen- of bijstellen van uw voorzieningenpakket en het verstrekken van relevante informatie, is het noodzakelijk dat u Assurantiekantoor Groot zo snel mogelijk op de hoogte stelt van wijzigingen in uw (persoonlijke) situatie. Daarnaast adviseren wij u uw polissen en statusoverzichten geordend te bewaren, zodat u die bij een schade of gewenste aanpassing of uitbreiding snel bij de hand heeft. Bij elke aanvraag van een verzekering is het noodzakelijk dat u het aanvraagformulier volledig én naar waarheid invult. Wanneer u bepaalde gevraagde gegevens niet of niet juist invult, kan dit consequenties hebben voor de dekking en dus de eventuele (schade-)uitkering van de betreffende verzekering. Uiteraard kunnen wij u altijd helpen bij het invullen van het aanvraagformulier.